veckans...

En känsla jag har är... jag vet inte om det är ett ord folk använder, men förstår ni mig om jag säger "stissighet"? Det är en känsla som hängt kvar ett tag nu. Jag kan inte sitta still, eller så kan jag sitta väldigt still i flera timmar och jag är taggad på så mycket. Samtidigt nojig och ovanligt klumpig. Jag är stissig, helt enkelt. Är det våren som gör det? 

Ett råd jag har är... att lägga pengar på D-vitamin på burk. Likaså, om du är vegetarian, kosttilskott som ger dig de vitaminer som är lätta att få för lite av genom sin dagliga kost. Jag vet att det pratas om att det är fejk, men jag tror på riktigt att detta har räddat mig genom vintern. Jag har aldrig mått så bra genom en hel solfri period. Jag märker skillnad, framförallt kroppsligt. Obs! Det kan såklart vara bra att kolla upp detta med en läkare först, så att du inte proppar i dig fel saker.

 

En låt jag har på huvudet är... Only You av Zara Larsson.

En sak jag ska göra i veckan är... träffa Lisa och gå på föreställning med henne (redan idag faktiskt)! Kusin-vitamin, bättre än D-vitaminen.

En sak jag hoppas slippa i veckan är... att fira Valborg. Det och den moderna påsken är det mest överskattade jag vet. (Lisa får all min extra uppmärksamhet då, it's her birthday!)

En sak jag längtar till är... LÖNEN imorgon. Muhah. 

 

den informella jag, listor | |
Upp