dansen före döden

 
Januaris bästa upptäckt: applikationen för foto med webbkameran. Wiho. Har letat länge. 
Idag är det fredag och jag är så ledig jag bara vill. Ligger i sängen och dricker vin. Slösurfar. Vräker ut mig.
Har sminkat mig för första gången på en vecka och gått ute med min kappa fladdrande i vinden, likt en slöja av pondus. 
Inatt ska jag dansa med min rosa vän jämte mig. Till Hökartorget och Thomas Stenström. Jag är nästintill överväldigad av bara konceptet.
Det enda som svider ikväll, är att personen de sjunger om inte kommer stå i publiken. Äsch. Det gäller att förvränga och förändra de bilder som dyker upp till orden de sjunger. Göra låtarna till mina. Tillägna dem denna natt och placera de allra flesta minnena i hennes händer istället.
Vi är okrossbara. Nu ska jag höja volymen och ta på mig det snyggaste jag kan hitta. 
den informella jag | |
Upp