Englandsinlägg nummer två

Okej, här kommer andra delen av Englandsinlägget. Vi är inne på andra och sista kvällen i London. Vi hade precis ätit goda hamburgare och jag gick ifrån min familj ett slag för att hämta upp denna
SOFIE!!! Hon bor i London och är au pair i en familj där. Så himla knasig grej att ses i en storstad i ett helt annat land, när vi tidigare bara träffats i klassrummen i lilla Falun. Väldigt fint dock. Hon visade mig runt och vi satte oss i en park med sorlet från torsdagsfestare i bakgrunden. Mina fötter var som två bultande kroppkakor efter den här dagen.
Morgonen efter började vår färd mot Yorkshire, där våra kompisar bor! Jag hittade plattform 9 3/4, förresten! Bilden ovan är den bästa jag fick. Yay. Var inte säker på om en fick fotografera där inne i butiken, sen var jag kanske också så exalterad att jag glömde. Köpte inget dock, var det dumt kanske? Nej, inte ångra. Fick se det iallafall och det var fint. Beundrar Rowling så mycket, hur hon lyckats bygga upp en värld som människor världen över drömt och drömmer om att vara en del av.
Fortfarande mobilbilder. Vet inte varför de blir så små och oproportionerliga jämtemot bloggen, tycker jag har försökt med allt..
Nu så. Här har vi kommit hem till, i mammas ord, "de engelska extraföräldrarna". Skål. 
Deras trädgård är helt amazing. Så mycket växter, detaljer, växthus och en damm. De själva är också amazing, såklart.
Huset är inte helt fel det heller. Vi fick ett varsitt (!) rum och jag kände mig som en prinsessa.
Iväg på ännu en finmiddag med ännu mer firande av mamma. Lydia kom dit!! Vi har inte setts på flera år nu och den här gången var första gången vi verkligen kunde prata med varandra och förstå allt. SÅ himla kul verkligen.
Hon drog ut mig efter middagen helt oförberett. Jag skulle tydligen få känna på Doncaster's uteliv. Sagt och gjort, in i en taxi och så mötte vi upp hennes vänner 20 minuter bort. De är galna. Och bra. Fin natt (som snabbt övergick i morgon..).
Jag sov cirka fem timmar, sedan var det upp och hoppa igen. Besök hos Lydias pappa, hundgos och (skojar inte ens) ÄNNU mer firande. Det låg party-poppers-skräp över exakt hela heltäckningsmattan den kvällen.
Söndagen efter kramades vi hejdå och lovade att det inte skulle gå år tills nästa gång. 
Hejdå för denna gång, knäppfina land. Ses snart igen!
bilder, den informella jag | |
Upp