nyårslöften

Att ha höga förväntningar är det jag som starkast försökt jobba mot det senaste året. Jag har dock bestämt mig för några saker jag verkligen vill lova mig själv till 2017 och även efter det. Det känns inte som att det ska vara speciellt svårt att hålla eller uppnå. Mål är ett bättre ord tycker jag, men jag vill kalla dem löften i år. Ska inte göra mig själv besviken.
Här kommer dem:

🌿 Läsa mer böcker! Jag har tiden och jag har ett tiotal olästa böcker på min bokhylla. Bara att plöja.

🌿 Upptäcka minst två nya platser. Var som helst och vad som helst, bara det inte är där jag är till vardags.

🌿 Skriva, även om orden som kommer ut bara är trista och vardagliga.

🌿 Sluta äta gelatin. Lätt att tänka bort när en mumsar i sig lösgodiset eller annat gott (fram tills att hela kroppen börjar må illa och skrika stopp). Skärpning på detta. Äckligt ju.

🌿 Spara mer än vanligt. Pengar alltså. Obs! Livet går först. Investeringar som känns rätt är ytterst okej.

🌿 Till sist, kolla på citatet under lite då och då. Det är bra att starta om och starta nytt ibland. Speciellt när något inte känns bra.

den informella jag, listor | |
Upp