vill inte glömma

Livsuppdatering 21 februari.
 
Mardrömmarna har börjat avta. Jag läser mycket. Pratar med många om kärleken, den oförutsägbara. Om sådant som stör och sådant jag längtar till. Antecknar namn och citat, för att inte glömma. Vill inte glömma. 
 
Jag har börjat förstå innebörden och strategin av livet. Hur det alltid kommer se ut och att det bara är att acceptera det. Det kommer alltid att gå upp och ned. Ibland i längre perioder, ibland från dag till dag. Det är okej att må bra. Det är okej att må dåligt. Det är okej att inte ha en aning. 
 
Jag samlar på mig bokmärken i webbläsaren med olika utbildningar. Planerar samtidigt in resor. Våndas över att ännu en sommar är på inkommande. Tänker i katastroftankar. Vill inte glömma, vill inte bli glömd. 
 
I detta nu skivar jag varsamt upp bitar av en brieost som ligger framför mig. Dricker den nya Fantan. Funderar på om en kan få rynkor i tjugoårsåldern. Om de under mina ögon kommer bli permanenta. Ont i tummen har jag också. Sms-tummen jag fick redan på mellanstadiet har inte blivit botad. 
 
Jag är mycket lättad av faktumet att februari är över om så gott som en vecka. Samtidigt är jag en vår-Grinch. Vet inte varför, kanske kommer det med åldern. Borde åka på turné till hurricanes och ljusdyrkare. Livet är bara tidvis lite upptaget. Lite virvligt. 
den informella jag | |
Upp