TJUGOHUNDRASJUTTON - löften och listor

I början av året skrev jag följande inlägg: 
 
Vilka löften höll jag? Gjorde jag mig själv besviken? 
1. Under första halvåret höll jag ett bra tempo med läsningen, men det segades ned under sommaren och nu när jag pluggar blir det inget annat än studentlitteratur... Jag gjorde en lista i början av året som jag fyllt på allt eftersom. Ser ut som följande idag: 
En salig blandning av det på min bokhylla. Är rätt nöjd ändå. Troligtvis den längsta listan på rätt många år trots allt. Lite pinsamt, men sant. 
 
2. Upptäcka 2 nya platser. Denna har jag definitivt uppnått och mycket mer därtill. 
 
3. Jag har skrivit. Mest under det första halvåret dock, som med läsningen. 
 
4. Ja, äckligt med gelatin. Jag har dragit ner på det, det har jag. Medvetet valt bort det många gånger, men också glömt av det däremellan. Denna punkt var mest bara en uppmaning och kommer fortsätta vara. 
 
5. JA! Är det en sak i livet jag är megabra på så är det att spara pengar. Sen är jag även bra på del två också- att """"unna mig"""" saker när det behövs. 
 
6. Citatet jag siktade på är detta:
Och nej, jag har inte kollat på det " lite då och då", men hjälp vad bra det knyter ihop säcken för året tjugohundrasjutton. Och öppnar upp för det nya året också kanske? 
 
 ✨✨✨✨✨✨✨✨✨
 

 
året som gått | |
Upp