lite vad jag gör och tänker på nu om dagarna

Det är höst utanför fönstret nu. Jag, som ganska många andra, har varit sjuk hela veckan. Näsan rinner fortfarande och lite hosta ligger emellanåt och retas i halsen. Små använda näsduksbollar ligger på ungefär alla ytor, papperskorgen är full sedan länge. Orka byta. Och det är den nivån av intressant jag ligger på just nu.
Nej, mellan host och snor ringer jag faktiskt viktiga telefonsamtal, plockar kastanjer, lagar mat som smakar likadant vad jag än gör, läser morgontidningen och klappar på överviktiga katter. Så det så. Jag får även plats med lite skrivande, men jag får ned så mycket mindre än vad jag tänker att jag ska få ned. Det där med prestationsångest, jag tänker att vi ska prata om det sen.
En annan sak som tar upp mina dagar: Det känns som att det står skrivet i min panna hur mycket jag drömmer om att flytta hemifrån. Som att det är det enda jag skriver om, pratar om och som att människor runtom mig nästan tröttnat på att höra det. Ändå tror jag inte jag pratat om det här på bloggen så specifikt? Jag vill det iallafall; hitta en egen lya. 
Har i smyg börjat planera basvaror jag alltid ska ha i skafferiet och vilka klädhängare jag ska använda mig av. Hur jag vill att känslan ska vara när en kommer på besök och hur mjuk badrumsmattan ska vara. Detta är ett fördärv. Jag vågar inte tro att det någonsin kommer sättas i verk, men det är klart att det kommer. Så småningom.
Min ojämna uppdatering håller i sig vad gäller bloggen. Har den varit ojämn i över fem år så tänker jag att det gör kanske inget om det fortsätter så. Den lilla skaran med trogna följare tittar ju in ändå, ni är så gulliga. 
Det var väl det. Snark kanske ni säger, men då får ni skylla er själva att ni läste ända hit. 
Godnatt!
den informella jag | |
Upp