Englandsinlägg nummer ett

Någon fyllde hela 50 år i onsdags, nämligen min kära mor. Jag försökte mitt bästa att hastigt pynta frukostbordet för henne med ballonger, glitter och serpentiner. Detta var bara någon timme innan vi skulle åka mot flygplatsen och hon hade nog inte räknat med att få något på morgonen, för hon gick upp innan (???) oss alla. Vem gör ens så på sin födelsedag? Alla vet att en måste låtsassova tills någon kommer och väcker en på ens stora dag (förhoppningsvis med paket eller frukost). Skjutsade ner henne i sängen igen och så började vi om från början. 
Firandet fortsatte på flygplanet.
Redan vid tågstationen visade den engelska arkitekturen (som ju är så fin) upp sig. 
Taxi till hotellet vi skulle stanna i två nätter. Tyvärr katastrofdålig service där, men vad gör det om hundra år. 
Ännu mer firande på kvällen, sedan var det godnatt för fyra mätta och trötta. För London verkar det dock aldrig vara godnatt. Alltid full rulle. 
Nästa dag var vi inne i London City och här följer därav bilder tagna med mobilkamera eftersom jag inte orkade ha med systemkameran.
Det var 30 grader varmt denna dag och jag höll på att rinna bort i mitt eget svett. Det plus mensvärk plus hungrig = min kropp mådde inte som bäst. Nyfikenheten och fascinationen höll oss alla uppe dock. På eftermiddagen gick vi till Sky Garden och åkte upp 36 våningar över staden. Tror aldrig jag varit på ett så fancy ställe som där. Utsikten:
 
Ingen fungerar utan energi i kroppen, men tro mig; jag blir en mardröm. Både för mig själv och min omgivining. Ofokuserad, irriterad, gråtig, överkänslig mot allt. Okej, såklart inte mot mat då, vilket vi hittade gulligaste lilla stället att förtära på. 
🌸🌸🌸
Hörni, jag har för mycket att visa, så detta får bli uppdelat i två inlägg. Känner mig som 13 igen och använder bloggen som dagbok. Men det är väl lite det det hela är till för, eller hur? Bekräfta mig, är det lika kul att se här som på andra bloggar? Behöver respons. 
bilder, den informella jag | |
Upp