ambivalens

Jag har svårt för att bestämma mig, vad gällande det mesta i min väg dessa dagar. Vilken plattform ska jag satsa på? Hur vill jag framställas? Vad ska jag göra i höst? Vad ska jag göra idag? Ilandsproblem är det väl, det allra mesta. Glad ska en ju vara för den lyxen.
Hur som helst. Nu är jag utsprungen från gymnasiet. Fri till slut, eller något i den stilen. Tid kommer finnas till precis det jag känner för, men där slår ambivalensen till igen. Jag antar att allt visar sig, precis som alla säger. Grejen är bara det där med tålamod. Jag vill veta nu nu nu vad jag vill. Vart jag vill komma. 
Men ja, tid kommer finnas och jag vet åtminstone att jag vill skriva. Aldrig sluta skriva. Så, tid kommer jag lägga på det. Om det blir här eller på någon annan plattform visar sig. Ni som gett upp letandet efter mina ord, jag är ledsen. Jag ska försöka ge er mer. Först måste jag känna in och hitta lite mer av mig själv, för jag antar att det är det livets givna timmar handlar om. 
Vi ses
den informella jag | |
Upp