Lär känna mig - lista!

 1. Hur gammal är du?
Arton, fyller nitton i juli.
 
2. Hur gammal känner du dig?
Sexton, max. Är lika förvirrad och bekräftelsesökande fortfarande.
 
3. Var bor du?
Falun - Dalarna, Sverige.
 
 
4. Vad har du gjort idag?
Badat badkar, jobbat och promenerat med en katt och en vän <3
 
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Riktig 20-minusgraders-vinter när en måste ha massa tjocka kläder och halsdukar, när allt glittrar och allas näsor är rinniga. Alternativt våren när fåglarna börjar kvittra och staden blir levande tack vare den värmande solen. Föredrar båda. 
 
6. Är du beroende av någonting?
Internet........ Och socker. 
 
7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

- Jag har elva böcker i min bokhylla som jag inte läst ut, varav sju påbörjade

- Jag älskar att ha rätt

- Jag brukar sjunga JÄTTEHÖGT när jag kör bil ensam (en fjärde punkt: jag kan inte sjunga)

Källa 1  |  Källa 2

 
8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I en mysig stuga ute på landet, i fjällen eller utomlands vid någon mäktig utsiktsplats. 
 
9. Vad är du på för humör just nu?
Neutralt. Ganska rofylld. Skönt.
 
10. Vilket är ditt favoritgodis?
Saltlakrits, choklad och ferarribilar
 
11. Vilken är din favoritaffär?
Får jag bara välja en?? Har ju hur många som helst. Åhléns i Falun är jag ju däremot mest trogen till, så jag borde nog välja den.
 

12. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Har alltid intalat mig själv att jag är (borde vara) en kvällsmänniska, men vem försöker jag lura? Jag vaknar innan elva varenda dag, även när jag är ledig. Ibland innan åtta. Blir dessutom alltid trött innan midnatt och somnar ofta då också. Japp, jag är en morgonmänniska.

13. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, i överläppen (förövrigt det konstigaste händelseförloppet någonsin när skadan blev skedd) och i foten efter operation. 

14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
En extra speciell pojk. Blir bortskämd lite allt för ofta.

15. Vad är du rädd för?
Sverigedemokrater, berochdalbanor och självhat. Bland annat, såklart. 

16. Är du blyg?
Det beror helt på. 

 

17. Vad heter du i andranamn?
Catarina.

18. Vill du gifta dig?
JAJAJA

19. Har du något smeknamn?
JJ (uttalas med engelska J:n) är nog vanligast nu för tiden, hehe.

20. Nämn tre saker som gör dig stressad

- Likes

- Köra bil i rusningstrafik

- Slöseri på kranvatten (folk som duschar i över en timme!?!?!?)

 

 

den informella jag, listor | |
Upp